Unisex bathroom basics for young people. Gentle, effective and without the sexist marketing nonsense.
Skin is skin regardless of gender
Första gången jag läste om Sam Farmer var inne hos (ja gissa en gång, vem är den mest vettiga i bloggsfären!?) Caroline Hirons.Pappan Sam skulle köpa en deoderant till sin dotter och fick nog när han kom in i affären. Rosa och glittrig för flickorna och grått och hårt för pojkarna och alltihop oerhört könsstereotypt och sexistiskt. Han gillade det inte. Han tog saken i egna händer och skapade en eget märke för unga och utan den sexism som råder kring allt skönhet. Milda produkter, för både pojkar och flickor som gör vad de ska, nämligen gör ungarna rena.
Alla produkterna går att köpa här, och alla för en mycket rimlig peng, mellan 4-6£.
På hemsidan är också full INCI (ingredienslista) nedskriven vilket är ovanligt men något jag verkligen uppskattar. Inga märkliga ingredienser och du kan tryggt och lugnt gno din skitiga unge med dessa produkter.
Få rena kids och visa dem samtidigt att de är lika. Oavsett kön. De får vara den de vill, känna som de vill och behöver verkligen inte identifiera sig med rosa eller grått BARA FÖR ATT!
Så bra! Go Sam go!