Igår var jag på möte hos en annan florist, nämligen Florera. Jag har valt att byta florist till bröllopet. Det kändes inte alls bra med den jag redan valt. Det var ett avmätt möte och när jag mailade inspirationsbilder och fick noll respons valde jag att avboka. Och de hade de mage att behålla depositionen på 500 kr trots att inga blommor ännu var inköpta. Katastrof. 500 kronor och helskotta. Men hellre 500 kr än 4.000 kr! Jag vägrar betala en spänn till dem som ger så dåligt bemötande och usel service. Och hur jag ska känna mig trygg i deras händer när jag fick obefintlig respons på mitt mail? Knappast så man vill skicka fler mail.
Nej, tacka vet jag Florera. Jag är lite av en idiot som inte gick till dem först. Det borde jag verkligen gjort. Det är sedan länge Davids favoritflorist i Malmö. Igår hade jag som sagt möte och vi slog oss ner på ett café. Isabelle köpte in kaffe åt oss, tog fram sitt block och så satt vi och pratade, visa bilder, delade varandras Pinterestbilder och Instagraminspiration. Precis så ska en blivande brud bemötas. Jag är ingen bridezilla, just för att jag vill kunna släppa kontrollen över till proffsen. Men det är omöjligt om proffsen visar på motsatsen. Nu känner jag mig helt trygg i att släppa kontrollen. Nu ser jag verkligen fram emot resultatet, innan gav blommorna mig en knut i magen. Nej, rätt ska vara rätt och konsumentmakt ÄR faktiskt en viktig makt att ha och förvalta. Spana nu in Floreras insta och gag on the flowerperfection!
Idag ska jag vara en annan konsument. Kanske min bästa typ av konsument, nämligen på skönhetsfronten. Kicks i Malmö ska öppna upp en flat ship store på Hansacompagniet och jag är inbjuden till invigningen. Sweet lord! Och på min födelsedag och allt. Jag kan då inte se ett bättre sätt att fira födelsedag än detta.
Vi hörs imorgon!
Kram!
Bra att du bytte! Vårt bröllop var förvisso en stressig historia men det hade bara med oss att göra däremot var alla vi köpt tjänster av (blommor, mat, porslin osv) både proffsiga och engagerade. Så till den grad att jag kunde lämna över allt åt floristen efter bara några inspirationsbilder via mail och ett kort möte. Hoppas det blir bra nu, kram!
jag tror också på att outsourca så mycket som möjligt! Varför blev ert bröllop så stressigt?
Det var så lite så! det är bara kul att jag kan få hjälpa till 😀
vad fin du är! <3
Allt det man inte är nöjd med och har möjlighet att byta ut ska man definitivt byta ut.
I år har jag/vi (hittills) bytt bank, vårdcentral och stamhotell i London. Sanslöst nöjda oavsett hur bytet kommer att te sig längre fram. Den tiden den sorgen.
Så. Det blir säkert mycket bättre med ny florist.
konsumentmakt när den är som bäst! <3
Förstår att du bytt florist om du fick det bemötandet helt rätt, det är ju din stora dag och den ska ju bara bli sååååå perfekt som den kan bli
kram Linda
exakt så. man ska ju känna sig trygg.