Frisörbesök hos headon i Malmö + 4 knep för att ta sig till träningen

I veckan hade jag en högst efterlängtad tid hos min frisör Jovana på Headon Live. Jag var där för några veckor sedan för att ljusa upp håret och nu var det dags igen för omgång två. Nu är jag verkligen blondie! Och jag älskar det! Jag blev helt otroligt nöjd. Jag vill ha en kall nyans på håret men denna kommer med sol och bad att gulna. Därför ska jag vara noga med min silverinpackning. Men jag kommer nog även gå dit igen för att fräscha upp nyansen då och då med en toning. Jag ville ha en färgning som klarar av en utväxt och därför har rötterna behållits i min naturliga färg för att det inte ska bli en skarp utväxt.

Jag vill även skriva lite om träningsmotivation eftersom jag JUST NU sitter här denna lördagsmorgon med de där tankarna. “jag orkar inte”. “bör jag avboka”. “jag har annat jag vill göra”. Ja, du vet säkert hur tankarna går. Och då kan jag berätta för dig att det bannemej tar mer energi att hålla på med den här inre dialogen än att bara be min hjärna shut the fuck up och gå dit. Så det är det jag gjort. Jag har förbjudit alla tankar kring dagens träning. För jag vet hur det blir. Det blir liksom ett himla kacklande i huvudet och ett tu tre har jag övertalat mig själv att INTE gå att träna.

Jag fattar egentligen inte varför det blir så. Jag vet ju att jag dels tycker det är roligt när jag är på plats och att det efteråt känns jätteskönt. Det är precis som att det är inbyggt att motarbeta träning. Att det är ett invant mönster. Det blir väl så efter år av att tjafsa med sig själv om träning. Då tänker jag att det precis på samma sätt kan bli ett omvänt mönster bara jag bryter det gamla. För hur härligt vore det inte att längta efter träning och genuint känna att man vill gå dit. Nu försöker jag mer att inte känna någonting alls utan bara göra det.

Mina bästa knep för att få till träning är följande

  • boka in det på morgonen för då finns det mindre tid att diskutera sig ur det.
  • sitt på söndagen och boka in veckans träningspass OCH lägg till en belöning. Jag är en sucker för belöning och om jag vet att något fint hägrar där framme är jag mer benägen att få det gjort.
  • ha ett mantra! När jag börjar kohandla mig själv ur träningen är mitt mantra “jag gör det för att jag respekterar min kropp. Jag gör det för att det faktiskt är det rätta. Jag gör det för att vara en bra förebild för Estrid”. Dessa ord motiverar mig.
  • sätt ingen prestige i träningen. Det är verkligen struntsamma hur det går. Det enda du ska klara av är att gå dit. Själva prestationen på plats spelar ingen roll. 4 eller 40 armhävningar gör ingen skillnad. Skillnaden är mellan att göra fyra armhävningar eller inga alls. Släpp prestigen och kraven.

Resten av dagen ska jag förbereda inför kvällens middag med vänner. Åh, vad jag ser fram emot detta! Grillning, middag på altanen i solen, prat och skratt, nystädat hem och vackra blommor.

4 Responses

  1. Maggan skriver:

    Så fantastiskt fin färg! Förstår att du är supernöjd och vilket Hollywoodfall😍 Vill bara tacka dig för en riktigt härlig blogg och tacka dig för den rejäla dos inspiration du ger mig. Jag är en ny följare mentor för att stanna. Igenkänningsfaktorn på kroppstänket, självkänslan och behovet av en glamorös guldkant på livet är hög! Keep up the good work!!

  2. Cecilia skriver:

    Åh så fint håret blev 😍😍😍

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *